• Onze aanpak voor: Portaal

    Onze aanpak voor: Portaal

    Woningcorporatie Portaal in Utrecht was op zoek naar tijdelijke ondersteuning…

  • 5 tips om online vindbaar te zijn én te blijven

    5 tips om online vindbaar te zijn én te blijven

    Even iets zoeken op Google, een dagelijkse routine voor veel mensen. Juist daarom is de online vindbaarheid van jouw bedrijf zo belangrijk. Je wilt immers dat jouw product of dienst hoog in de zoekresultaten komt. Want: wie klikt er tegenwoordig nog door naar de tweede of derde pagina?! Door online goed vindbaar te zijn, ben jij je concurrenten een stapje voor en verhoog je je leads. Benieuwd hoe jij jouw online vindbaarheid naar een next level kunt tillen? In deze blog lees je 5 tips.

  • Employer branding: zo creëer jij een sterk werkgeversmerk

    Employer branding: zo creëer jij een sterk werkgeversmerk

    De krapte op de arbeidsmarkt neemt misschien langzaam af, maar het einde is nog niet in zicht. Maar liefst 9 op de 10 werkgevers kampt met openstaande vacatures. Des te belangrijker dat jij je onderscheidt van andere organisaties. Om geschikt personeel te vinden, maar ook om je huidige werknemers te behouden. Een sterke employer branding helpt daarbij. Maar wat is employer branding nou precies? En wat kan het allemaal betekenen voor jouw organisatie? Dat lees je in deze blog.

  • Social media expert bij Save the Children

    Social media expert bij Save the Children

    Onze communicatiekracht, Mandy, ondersteunt Save the Children bij het behouden…

  • Hoe beïnvloed je het gedrag van je doelgroep? Een stappenplan op basis van gedragswetenschap

    Hoe beïnvloed je het gedrag van je doelgroep? Een stappenplan op basis van gedragswetenschap

    Meer bewegen, gezond eten, goed slapen en – dit jaar echt – stoppen met té veel alcohol drinken. Goede voornemens genoeg. Maar hoe krijg je dit nu daadwerkelijk voor elkaar? Ook veel gedragsexperts worstelen met deze vraag. Jaarlijks worden er honderden miljoenen euro’s besteed om menselijk gedrag te veranderen met diverse campagnes en interventies. Benieuwd hoe jij je doelgroep beïnvloed om het gewenste gedrag te vertonen? Wij geven je een stappenplan.

  • 3 communicatietrends waarmee jij jouw doelstellingen in 2023 wél behaalt

    3 communicatietrends waarmee jij jouw doelstellingen in 2023 wél behaalt

    Het nieuwe jaar is begonnen! 2022 was een veelbewogen jaar met genoeg maatschappelijke vraagstukken, zeker ook op communicatievlak. Podcasts, Artificial Intelligence content én meer behoefte aan verbinding en inclusiviteit. We hebben het allemaal voorbij zien komen. Maar wat zijn de voorspellingen voor 2023? We zetten de 3 belangrijkste trends voor je op een rij.

  • Leer ons kennen: dit is Dana!

    Leer ons kennen: dit is Dana!

    In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met één van onze krachten. Wie is nu de creatieveling achter die toffe campagne? De taaltovenaar achter de (web)tekst? Of de regeltante – of oom! – achter het project dat je laatst voorbij zag komen? In deze blog maak je kennis met onze communicatieadviseur Dana!

  • Inclusieve vacatureteksten schrijven: 5 tips om je op weg te helpen!

    Inclusieve vacatureteksten schrijven: 5 tips om je op weg te helpen!

    Wil jouw organisatie nieuwe collega’s aantrekken? En vind je inclusiviteit en diversiteit op de werkvloer belangrijk? Dan kan het schrijven van inclusieve vacatureteksten hierbij helpen! Specifiek taalgebruik kan werkzoekende ontmoedigen om te solliciteren en daar wil je – zeker in tijden van personeelstekort – geen potentiële kandidaten door mislopen. Maar hoe schrijf je een inclusieve vacaturetekst? En waar moet je allemaal op letten? In deze blog geven we 5 tips!

  • Marketingondersteuning bij DEKRA

    Marketingondersteuning bij DEKRA

    DEKRA, een toonaangevende organisatie op het gebied van testen, inspecteren…

  • Praat Nederlands met me: 7 tips om jouw juridische teksten begrijpelijk te maken voor iedereen

    Praat Nederlands met me: 7 tips om jouw juridische teksten begrijpelijk te maken voor iedereen

    Ofschoon, benevens, sedert, achten, abusievelijk. Voor juristen kinderspel. De gemiddelde Nederlander heeft daarentegen meer moeite met het begrijpen van deze begrippen. Toch kom je ze regelmatig tegen in bijvoorbeeld contracten, overeenkomsten en algemene voorwaarden. Best gek, toch? Want ook een lezer zonder juridische achtergrond wil dit soort documenten graag begrijpen. Tijd voor verandering dus! Hoe je dat voor elkaar krijgt? Dat lees je in deze blog!

  • Leer ons kennen: dit is Anke!

    Leer ons kennen: dit is Anke!

    Anke is sinds februari onderdeel van ons team. Ze is een echte allround communicatieadviseur en brengt met haar enthousiasme veel extra gezelligheid mee naar ons kantoor. Benieuwd naar wie Anke is? Wij stelden haar een aantal vragen!

  • Waarom een personeelshandboek niet alleen bij grote organisaties van (groot) belang is

    Waarom een personeelshandboek niet alleen bij grote organisaties van (groot) belang is

    Als je bij een grote organisatie start, is het begrip ‘onboarding handleiding’ of ‘personeelshandboek’ één van de eerste dingen die je hoort. Alle informatie over je nieuwe werkplek is in zo’n handboek opgenomen. Hoe gaat je werkgever om met verlof? Zijn er vaste tijden om pauze te houden? En welke functies vervullen je nieuwe collega’s? Het antwoord op deze – en meer – vragen vind je terug in het personeelshandboek. Toch is dit soort informatie overbrengen niet het enige doel én is het van groot belang dat deze informatiebundel niet alleen bij grote organisaties ligt. Waarom? Je leest de vier…