Leer ons kennen: dit is Dana!

Leer ons kennen: dit is Dana!

Leer ons kennen: dit is Dana!

In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met één van onze krachten. Wie is nu de creatieveling achter die toffe campagne? De taaltovenaar achter de (web)tekst? Of de regeltante – of oom! – achter het project dat je laatst voorbij zag komen?  In deze blog maak je kennis met onze communicatieadviseur Dana!

Dana is sinds mei dit jaar onderdeel van ons team. Ze is een echte creatieveling met een liefde voor schrijven en brengt met haar vlotte babbel een fijne sfeer meenaar ons kantoor aan de Waalhaven. Benieuwd naar wie Dana is? Wij stelden haar een aantal vragen!

Wie is Dana?

Als communicatieadviseur ben ik een echte spin in het web. Met een grote liefde voor sociale media, schrijven en het draaien van (online)campagnes ben ik van verschillende markten thuis. Ik heb veel energie en uit dit ook graag in mijn werkzaamheden, de dynamische werksfeer van CK past daarom heel goed bij mij. Naast mijn werk ben ik dol op struinen over de Nijmeegse markt, het vinden van de leukste hotspots en het samenzijn met mijn vriend, vrienden en familie. Het liefst onder het genot van een lekkere lunch, kop koffie of een goed glas wijn. Naast mijn liefde voor de horeca dompel ik mijzelf ook graag onder in de wereld van interieur en design. Inmiddels woon ik bijna zes jaar in Nijmegen en je raadt het al: ik wil ik hier nooit meer weg!

Wat is je achtergrond?

Na het behalen van mijn mbo-niveau 4 diploma in Event Marketing ben ik in Nijmegen op de HAN terecht gekomen. Hier volgde ik – zoals veel van mijn collega’s – de bachelor Communicatie. Dit bleek echter niet mijn manier van onderwijs te zijn, dus begon ik na een tussenjaar met de AD (Associate Degree) Communicatie op de Avans Academie in Den Bosch. Een hbo-opleiding die de focus legt op de praktische (en persoonlijke!) kwaliteiten van een student, niet de theoretische. Dit was helemaal mijn way to go! Ik studeerde succesvol af en kreeg een baan aangeboden als Brand Marketeer bij MisterDesign, de designmeubel-retailer waar ik afstudeerde. Na ongeveer 1,5 jaar was het tijd voor iets nieuws en ging ik op zoek naar een uitdagende baan dichter bij huis.

Waarom CommunicatieKrachten?

Werken voor een communicatiebureau was altijd al één van mijn dromen. Dat het CommunicatieKrachten werd is geen toeval, hier had ik mijn ogen namelijk al een tijdje op gericht. In mijn tussenjaar werkte ik bij Blommers aan de haven (tegenwoordig Gesha Coffee Bar), de koffiebar naast het kantoor van CK. In dat jaar leerde ik CK kennen als een toffe werkplek en droomde ik ervan om zélf aan een van de bureaus te zitten.

Op dat moment was het nog een ver van mijn bed show, maar toen ik eind vorig jaar langs het kantoor liep en de vacature op het raam zag hangen was het mijn vader die zei: waarom niet? Zogezegd zo gedaan! De diverse opdrachten, verantwoordelijkheden, uitdagingen en oog voor persoonlijke ontwikkeling binnen CK spraken én spreken mij heel erg aan. Dat ik er ook nog zulke leuke collega’s bij heb gekregen, maakt het voor mij nog fijner om wekelijks aan een van de flex-bureaus te werken.

Wat doe je zoal bij CommunicatieKrachten?

Binnen het bureau werk ik voor uiteenlopende klanten. Ik schrijf verschillende blogs, draai (online)campagnes, beheer social media-accounts en houd me bezig met projectmanagement. Zo heb ik bijvoorbeeld de afgelopen maand een expositie in de buitenlucht op het Mariënburgplein gerealiseerd voor de gemeente Nijmegen, ben ik samen met mijn collega Sjuul verantwoordelijk voor de communicatie vanuit CommunicatieKrachten en onze partner Campaign Company. Ik schrijf verschillende (web)teksten en ik sta veel in contact met mijn klanten. Een manusje van alles dus!

Hoe kom je erachter wat de behoefte is van de klant?

Door veel door te vragen. Wat is het achterliggende doel? Waarom wil je een bepaalde weg in slaan? Wat bereik je met deze koers? Enzovoort. Zo komen we samen tot een concreet plan dat de behoefte van de klant dekt. Samen tot de échte behoefte komen is waar ik energie van krijg, ook als dat soms betekent dat een opdracht een andere vorm krijgt.

Wanneer ben je pas echt tevreden?

Pfoe! Dat is een moeilijke. Ik geloof erin dat alles áltijd beter kan waardoor ik de lat hoog leg. Hierdoor probeer ik altijd voor het hoogst haalbare te gaan, ook als dat niet haalbaar is. Daarom ben ik (cliché als het is) tevreden wanneer de klant dat ook is. Dat is immers het belangrijkste!

Tot slot: wat staat er nog op je zakelijk bucketlist?

Genoeg! Haha. Ik ben jong, stap pas nét het bureau-leven binnen en wil graag dingen leren. CK biedt mij deze mogelijkheid en daar ben ik onwijs blij mee. Concreet staat er op mijn bucketlist dat ik meer wil leren over projectmanagement, lijkt het mij tof om in de toekomst presentaties en/of workshops aan klanten te geven en zou ik een internationale opdrachtgever een mooie uitdaging vinden

Wil jij Dana inzetten als projectmanager, social mediaspecialist of voor jouw interne- of externe communicatie? Neem contact met haar op via dana@communicatiekrachten.nl of bel naar +31 6 28 85 16 14.