De verschillende gezichten van een tekstschrijver

De verschillende gezichten van een tekstschrijver

[/fusion_title][fusion_text]Wie tegenwoordig een goede tekst wil, heeft het niet makkelijk met al die functienamen. Ben je op zoek naar een tekstschrijver, copywriter of content manager? Of toch liever een SEO specialist, content marketeer of online content redacteur? De verschillen en overeenkomsten tussen al deze content-gerelateerde professionals lees je hier. Daarnaast vertellen we je wat de voordelen van interim tekstschrijvers zijn.

Tekstschrijvers schrijven allemaal teksten

Tegenwoordig vraagt de klant om meerdere kwaliteiten. Je wilt niet alleen een goede tekst, maar ook bijpassend beeld, goede Google ranking en promotie middels social media. Veel tekstschrijvers specialiseren zich daarom in meerdere vakgebieden. Hierdoor is een wildgroei aan functietitels ontstaan die deels wel en deels niet overeenkomen. Het is dus niet zo dat een tekstschrijver enkel artikelen schrijft, een copywriter commerciële teksten en een content manager websites en social media beheert.  Ga je eenmaal op zoek naar deze vakmensen, dan kom je er namelijk achter dat een tekstschrijver vaak ook berichten op Facebook plaatst en dat een content manager sterke teksten schrijft. Uiteindelijk kun je dus het beste iemands profiel lezen om te weten wat hij doet en of hij past bij jouw opdracht.

Ze bereiken jouw klant

Nu je weet hoe het zit met alle functienamen, leggen we je uit wat de meerwaarde is van een tekstschrijver voor jouw bedrijf. Een tekstschrijver schrijft voor jou teksten. Jullie bepalen samen de boodschap en de doelgroep en de tekstschrijver kan die boodschap zo verwoorden dat de klant het begrijpt, enthousiast wordt van jouw product en contact opneemt. Tekstschrijvers zetten het verhaal op papier en raken lezers. Dat een tekstschrijver vaak ook nog een goede foto maakt en SEO toepast, is natuurlijk handig meegenomen!

Ze schrijven voor verschillende middelen

Welke opdrachten je bij een tekstschrijver neerlegt, is afhankelijk van de doelgroep en het middel dat je kiest. Wil je bijvoorbeeld jouw klanten periodiek op de hoogte houden? Dan kan een tekstschrijver maandelijks een nieuwsbrief voor jou maken en per e-mail versturen. Wil je jouw website hoog in de ranglijst van Google zien? Dan kan hij sterke websiteteksten maken. En wil je jouw doelgroep bereiken via Facebook, LinkedIn of Instagram? Dan kan hij een social media strategie en contentplanning voor jou maken.

De voordelen van interim tekstschrijvers

Als het goed is, weet je nu dat alle content-specialisten teksten schrijven voor verschillende mediums en wat een tekstschrijver voor jou kan betekenen. Als laatste delen we de voordelen van een interim tekstschrijver van CommunicatieKrachten:

  • Je hoeft geen personeelsadministratie te voeren
  • Je krijgt een ervaren professional met meerdere specialisaties
  • Je kunt vlot werken, want een interim leert jou en jouw bedrijf kennen

Daarnaast krijg je met Communicatiekrachten niet alleen een professionele tekstschrijver; achter hem of haar staat ook nog een bureau met ervaren vormgevers en strategen. Meer weten over interim? Lees het hier.

Neem contact op!

Dan is het nu tijd om een tekstschrijver te spreken! Je kunt daarvoor contact opnemen met Vincent Jansen van CommunicatieKrachten. Onze tekstschrijvers schrijven niet alleen goede teksten, ze maken ook mooie foto’s, zijn SEO-onderricht en werken met social media. Eén persoon voor al jouw vragen dus!

Foto van werknemer fluer