5 x de meest gelezen krachtvoer-blogs van 2020
Het einde van dit bizarre (communicatie)jaar is in zicht. Een jaar waar gezondheid, thuiswerken, lock-down(s) en persconferenties centraal stonden. Maar – voor CommunicatieKrachten – óók een jaar van pakkende merkcampagnes en gave (nieuwe) opdrachten. Ook onze krachtvoer-blogs hebben een goed jaar gehad. We hebben geprobeerd zoveel mogelijk communicatietips, tricks en actualiteiten met jullie te delen. Welke blogs waren favoriet? Je leest het in dit overzicht!
1. 7 redenen waarom podcasts interessant zijn voor jouw organisatie
Podcasts zijn in trek en vooral in coronatijd is dat te merken. Deze blog is het meest gelezen en dat begrijpen wij wel! Inmiddels luisteren al ruim 5 miljoen Nederlanders naar podcasts en dit aantal zal alleen maar blijven stijgen. Een podcast kan dan eigenlijk ook niet meer ontbreken in jouw contentstrategie. Weet je niet goed waar je moet beginnen? Wij wel! We kunnen je van A tot Z begeleiden en volledig ontzorgen. Van concept, scripting, studio-opname en nabewerking tot de distributie van je podcast via de meest populaire platformen, zoals iTunes, Spotify en Soundcloud. Wil je daar meer over weten? Neem eens contact op met onze expert Stasiu.
https://www.communicatiekrachten.nl/krachtvoer/podcasts-voor-jouw-organisatie/
2. Waarom contentmarketing essentieel is
Daar komen we weer met de bekende uitspraak: content is king. Een open deur, maar toch is het structureel creëren van content belangrijker dan ooit. Anne legt in deze blog uit waarom contentmarketing van essentieel belang is voor het bouwen aan je merkverhaal. Dit doet ze aan de hand van een aantal handige tips zodat jij er zelf ook direct mee aan de slag kunt. Goed voornemen voor 2021? 😉
https://www.communicatiekrachten.nl/krachtvoer/contentmarketing-essentieel/
3. Communicatie in het coronatijdperk: deze organisaties raken de juiste snaar
Corona is (en blijft) een gevoelig onderwerp om te gebruiken in je marketing. Een aantal bedrijven sloeg de plank compleet mis in het begin van coronatijd. Toch waren er ook een aantal organisaties die wél de juiste snaar wisten te raken. Van zelfspot van Tui Nederland tot een ‘corona-bouwpakket’ van de IKEA: Kim zet ze in deze blog op een rij.
https://www.communicatiekrachten.nl/krachtvoer/communicatie-in-het-coronatijdperk-deze-organisaties-raken-de-juiste-snaar/
4. Zó los je anno 2020 je personeelstekort op
Ondanks de coronacrisis, zijn er nog steeds veel sectoren die kampen met grote personeelstekorten. Hoe los je dit personeelstekort anno 2020 op? Waar je voorheen nog wegkwam met een simpele vacature, ga je daar de strijd niet meer mee winnen. Hoe los je dat personeelstekort komend jaar dan op? Haal alles uit de kast om potentiële medewerkers te bereiken én overtuigen! Sanne schreef een verhelderend stappenplan over hoe je dit het beste kunt aanpakken. Wil je Sanne mee laten kijken met jouw employer branding projecten? Neem dan eens contact met haar op!
https://www.communicatiekrachten.nl/krachtvoer/personeelstekort-oplossen/
5. Hoe je impact maakt met kleurenmarketing
Wist je dat kleur 85% van je aankoop bepaald? Iedereen heeft een voorkeur voor bepaalde kleuren. Maar wist je dat je je voor een groot deel onbewust laat beïnvloeden door kleur? Kleuren roepen associaties op waar je je vaak niet bewust van bent. Het is een ‘trucje’ waar je als marketeer slim gebruik van kunt maken. Laura schreef er begin van het jaar een blog over.
https://www.communicatiekrachten.nl/krachtvoer/kleurenmarketing/
Ook in 2021 blijven we je voorzien van interessante communicatiekennis en delen we regelmatig een kijkje achter de schermen. Blijf ons dus vooral volgen (bijvoorbeeld op LinkedIn) en houd onze Krachtvoer-pagina in de gaten. Wil jij in 2021 jouw communicatie eens écht naar een hoger niveau tillen? Aan de slag met podcasting, pakkende content, een merkcampagne, social media,employer branding of je overall communicatiestrategie? Neem contact met ons op!