Leer ons kennen: dit is Sjuul!

Leer ons kennen: dit is Sjuul!

Leer ons kennen: dit is Sjuul!

In de rubriek ‘Leer ons kennen’ zetten we steeds een CommunicatieKracht in het zonnetje. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? In deze blog laten we je kennis maken met Sjuul, communicatieadviseur en projectmanager bij CommunicatieKrachten.

Sjuul maakt sinds 1 april (nee, geen grapje) onderdeel uit van ons team. Ze houdt zich bezig met verschillende communicatievraagstukken en trajecten voor diverse klanten. Ben je benieuwd naar Sjuul? Lees dan snel verder!

Wie is Sjuul?

Ik zou mezelf omschrijven als eerlijk, open en enthousiast. Ik houd niet van stilzitten en ben graag veel buiten de deur! In mijn vrije tijd sport ik fanatiek, zo’n 3 tot 4 keer per week. Ik doe dan aan fitness, crossfit en speel graag een potje zaalvoetbal. Daarnaast ga ik regelmatig gezellig uiteten met vriendinnen, bezoek ik festivals en houd ik van reizen.

Hoe zou je je functie bij CommunicatieKrachten omschrijven?

Mijn functie is eigenlijk heel erg breed. Ik houd me ten eerste vooral bezig met het opzetten en uitvoeren van campagnes. Dus, het maken van een media- en middelenplan en het creëren van contentuitingen zoals social media berichten, webteksten en blogs. Ten tweede is projectmanagement een groot gedeelte van mijn functie. Ik maak planningen om te zorgen dat alle betrokkenen weten wanneer ze wat moeten doen. Hierbij komen mijn gestructureerdheid en plan-skills goed van pas!

Het loopt dus heel erg uiteen, maar dat maakt het ook juist zo leuk. Geen dag is hetzelfde! Je werkt voor verschillende klanten, met verschillende doelgroepen en wensen. Zo krijg je écht de mogelijkheid om jezelf als allrounder te ontwikkelen.

Wat is jouw specialisme binnen CommunicatieKrachten?

Ik word eigenlijk warm van het totale traject: van het achterhalen van de klantbehoefte, het maken van een plan van aanpak tot de volledige uitvoering ervan. Mijn expertise in communicatiemiddelen ligt bij contentstrategie, copywriting, SEO en online advertising.

Hoe kom je erachter wat de precieze behoefte is van de klant?

Heel veel vragen stellen! Ik lees me voor een gesprek altijd goed in. Welke communicatie-uitingen hebben ze nu? Hebben ze een goede website? Wat en op welke manier communiceren ze op hun social media kanalen? Vervolgens achterhaal ik in het gesprek met de klant hun gedachtegang. Waarom kiezen ze voor bepaalde uitingen? Wat is de ambitie op korte en lange termijn? Daaruit vorm ik een concreet beeld van de behoefte van de klant.

Welke communicatie-uiting vind je het leukst om te maken?

Het liefste schrijf ik blogs! Hierin kan je qua tekstuele uitingen net wat meer kwijt dan bijvoorbeeld in een social media bericht. Daarnaast vind ik webteksten ook erg leuk om te schrijven. En dan uiteraard te zorgen dat deze volledig SEO-proof zijn en de juiste zoekwoorden bevatten.

Waar haal je je energie uit tijdens werk?

Cliché, maar waar: ik krijg energie als een klant tevreden is. Je stelt bij het opstarten van een project samen met de klant doelen op. Het is heel belonend als we de doelen die we voor ogen hadden behalen en de klant daar blij mee is. Ik ben al helemaal blij als de klant tevreden is over de samenwerking en in de toekomst weer met je samen wil werken. Het mooiste is dat ik klanten écht verder kan helpen.

Tot slot: wat staat er echt nog op je zakelijke bucketlist?

Ik heb altijd gezegd dat ik ooit een eigen bureau wil opstarten. CommunicatieKrachten is daarom ook een hele gerichte stap! Zo kan ik antwoord krijgen op de vraag: is dit echt wat ik later wil gaan doen? Daarnaast krijg ik een kijkje in hoe het er bij een bureau aan toe gaat en kan ik mezelf binnen een bureau ontwikkelen. In het verleden heb ik al voor mezelf gewerkt naast mijn studie. Als zzp’er deed ik wat opdrachtjes voor verschillende opdrachtgevers. Bovendien zijn mijn ouders allebei ondernemers, dus het zit een beetje in mijn bloed 😉

Wil je Sjuul inzetten voor het opstellen van de juiste strategie? Of het schrijven van je social media berichten en blogs? Ze staat open voor een (online) gesprek. Neem eens contact met haar op!

Geschreven door Laura