Leer ons kennen: dit is Sanne!
In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met een CommunicatieKracht. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? Dit keer laten we je kennis maken met Sanne, projectmanager en communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten.
Na negen jaar gewerkt te hebben bij Bartosz, mag Sanne zich sinds januari 2019 een CommunicatieKracht noemen. Bartosz was een prachtig bedrijf om veel ervaring op te doen en Sanne vond het maar moeilijk om afscheid te nemen. Gelukkig heeft ze Bartosz meegenomen naar CommunicatieKrachten en voert ze – op interimbasis – nog steeds werkzaamheden voor ze uit. Win-win!
Wie is Sanne?
Samen met mijn vriend en twee kinderen woon ik in Lent. We hebben daar ons eigen huis ‘gebouwd’, waar we tot op de dag van vandaag nog heel blij mee zijn. Ik ben een ondernemend en actief persoon en trek er graag op uit. De coronacrisis heeft me doen inzien dat een hele dag thuis zijn en niets hoeven (of eigenlijk niets kunnen), ook best relaxt kan zijn 😉 Verder ben ik een echt gezelligheidsmens. Ik heb veel verschillende vriendengroepen en omring me graag met mensen die me dierbaar zijn.
Wat is jouw specialisme binnen CommunicatieKrachten?
Mijn hart ligt bij het creëren van content. Ik krijg energie van pakkende social media berichten maken of het schrijven van een goede blog. Binnen CommunicatieKrachten ben ik daarnaast expert op het gebied van employer branding. Ik help organisaties om te bouwen aan een sterk werkgeversmerk.
Waarom zou elke organisatie met employer branding bezig moeten zijn?
Er is sprake van krapte op de arbeidsmarkt en goede mensen zijn schaars. Dit is door de coronacrisis nauwelijks veranderd. Eerst was dit enkel het geval binnen de zorg-, IT- en bouwsector, maar inmiddels zie je dit ‘probleem’ in vrijwel iedere sector. Het is daarom belangrijk dat bedrijven continu investeren in hun werkgeversmerk. Arbeidsmarktcommunicatie en corporate communicatie worden nogal eens door elkaar gehaald, maar het zijn twee totaal verschillende communicatiestromingen. Waar corporate communicatie gaat over je bedrijf, je producten en/of dienstverlening, gaat arbeidsmarktcommunicatie over het welzijn van potentiële en huidige medewerkers. Met als doel het boeien en binden van professionals. Employer branding kost veel tijd! Maar de investering verdient zich zeker terug!
Wat is het grootste pluspunt aan werken bij een communicatiebureau?
Bij een communicatiebureau werk je voor uiteenlopende klanten en merken. Dat zorgt voor veel afwisseling en houdt me scherp. Ik ben – normaal gesproken – vaak onderweg voor mijn werk en ontmoet veel klanten. Hierdoor is iedere week anders. Het is wel hard werken, want ieder uur telt bij een communicatiebureau. Je levert goede kwaliteit in een zo kort mogelijk tijdsbestek. Soms een uitdaging dus!
Wat is de belangrijkste eigenschap van een échte CommunicatieKracht?
Als CommunicatieKracht is het belangrijk dat je je goed kan aanpassen aan de situatie van de klant. Je moet je goed kunnen inleven en flexibel zijn. Omdat je werkt voor verschillende klanten in verschillende branches moet je bovendien snel kunnen schakelen. Dit is nodig om goed te presteren bij de verschillende projecten.
Wat staat er op jouw bucketlist?
Eind 2019 ben ik samen met mijn vriend en dochtertje – destijds 2,5 jaar oud – een maand naar Azië geweest. Dat was écht een fantastische ervaring! Voordat we kinderen kregen hebben we heel veel gereisd, maar om dit als gezinnetje te doen, was erg fijn en bijzonder.
Inmiddels zijn we een tweede kindje en een verloren-reis-jaar (coronacrisis) verder. Dus je kunt misschien wel raden wat er heel hoog op mijn wensenlijstje staat. Ik zou erg graag nogmaals zo’n mooie reis willen maken, maar dan met z’n viertjes. Het klimaat, de mooie natuur en stranden, de cultuur, het eten, de fantastische villa’s en resorts, en vooral: de quality time samen en het maken van mooie nieuwe herinneringen.
Wil je Sanne inzetten voor het creëren van een sterk werkgeversmerk? Of wil je gebruikmaken van haar schrijfskills? Neem dan eens contact met haar op!
Geschreven door Laura