Leer ons kennen: dit is Malou!
In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met een CommunicatieKracht. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? In deze blog vertellen we je meer over Malou, communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten.
Sinds 1 november is Malou onderdeel van ons team! Ze is het creatieve brein achter allerlei soorten teksten en pakt verschillende projectmanagement taken op. Benieuwd naar wie Malou is? Lees dan snel verder!
Wie is Malou?
Als ik mezelf zou moeten omschrijven zou ik zeggen dat ik een harde werker ben, die nieuwsgierig is en altijd op zoek is naar nieuwe dingen om te leren. Daarnaast houd ik van orde en breng ik graag structuur aan. In mijn vrije tijd tref je mij in veel gevallen sportend aan. CrossFit is voor mij de ideale uitlaatklep. Het is heerlijk om het vele nadenken af te wisselen met een fysieke activiteit. Naast het sporten ga ik graag op pad met mijn vriend en vrienden. Vaak gecombineerd met koken en alles wat daarmee te maken heeft. Dus ook het opeten!
Wat is je achtergrond?
Tijdens mijn hbo-opleiding Food & Business heb ik veel praktijkervaring opgedaan door middel van stages en projecten. Na mijn studie heb ik een halfjaar gewerkt bij een groothandel als marketing-communicatiemedewerker. Toch koos ik er al snel voor weer de studieboeken in te duiken, om naast praktische ervaring ook academische kennis op te doen. Omdat ik het psychologische aspect achter de beweegredenen van mensen erg interessant vind, heb ik de pre-master en master communicatiewetenschap gevolgd aan de Radboud Universiteit. De master heb ik vorig jaar afgerond en begin november ben ik gestart bij CommunicatieKrachten als communicatieadviseur.
Hoe zou je jouw functie bij CommunicatieKrachten omschrijven?
Mijn functie als communicatieadviseur is enorm divers! Op dit moment ben ik vooral bezig met het schrijven van teksten – zoals blogs en whitepapers – en social media berichten. Ook pak ik voor sommige projecten en interim-opdrachten een stukje projectmanagement op. Dit breidt zich steeds verder uit naar grotere opdrachten. In de toekomst ga ik nog veel leren op strategisch vlak. Zowel voor opdrachtgevers als voor CommunicatieKrachten zelf. Bijvoorbeeld in de vorm van een contentstrategie.
Waarom is het zo belangrijk voor een merk om een goede content strategie te hebben?
Een goede contentstrategie zorgt ervoor dat je niet zomaar iets de wereld in gooit. Je denkt van tevoren goed na of iets past bij je merk en je doelgroep. Op deze manier zijn je uitingen in lijn met de algehele strategie van je bedrijf. Met een content strategie werk je naar een bepaald doel toe en zorg je voor herkenning bij je doelgroep.
Waar haal jij je energie uit tijdens werk?
Op dit moment vind ik het schrijven van lange teksten erg leuk om te doen. Denk aan blogs, whitepapers of webteksten, maar ook het maken van een personeelshandboek. Naast het schrijven van teksten vind ik het leuk om dit af te wisselen met projectmanagement en het nadenken over een strategie voor de langere termijn. Het uitwerken van een mediamiddelenmix doe ik dan ook met veel plezier. Zo ben ik het ene moment bezig met het schrijven van een social media bericht en het andere moment met de uitwerking van een strategisch plan. De diversiteit van de werkzaamheden is iets waar ik écht energie uit haal!
Tot slot! Wat staat er nog op je zakelijke bucketlist?
In de toekomst wil ik graag meer klantcontact, zodat ik ook mee kan denken op strategisch niveau. Een grote interim-klus bij een bedrijf spreekt mij dan ook erg aan. Zo kan ik mij binden aan een bedrijf en hen adviseren op het gebied van communicatie.
Wil jij Malou inzetten als projectmanager? Of voor jouw contentplan? Neem contact met haar op via malou@communicatiekrachten.nl.