Leer ons kennen: dit is Kim!
In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met een CommunicatieKracht. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? In deze blog leer je Kim te Woerd kennen, projectmanager en communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten.
Ondernemend, creatief en een tikkie eigenwijs: dat zijn drie woorden die Kim goed omschrijven. Ben je benieuwd naar haar werkzaamheden en interesses? Je leest het hier!
Wie is Kim?
Een enthousiaste communicatieadviseur met Achterhoekse roots! Ik ben tijdens m’n studie in Nijmegen komen wonen, en sindsdien heb ik onze mooie stad niet meer verlaten. Vlak voor de coronacrisis maakte ik de overstap van DPG Media naar CommunicatieKrachten, omdat het een grote wens van mij was om bij een communicatiebureau te werken. Ik ben enorm blij met m’n overstap en zit helemaal op m’n plek hier!
Het leuke aan werken bij een communicatiebureau is dat geen dag hetzelfde is en dat je te maken hebt met verschillende opdrachtgevers. Bij CommunicatieKrachten krijg je bovendien veel vrijheid en verantwoordelijkheid, en dat maakt dat je snel kunt groeien.
Wat is de beste omschrijving van jouw functie hier bij CommunicatieKrachten?
Ik ben communicatieadviseur en projectmanager bij CommunicatieKrachten. Ik zorg ervoor dat er geen deadline gemist wordt en communicatietrajecten soepel verlopen. Daarnaast denk ik inhoudelijk mee over de communicatiestrategie, content creatie, merkpositionering, creatieve campagnes, (online) events en social media. En natuurlijk voer ik alles ook uit. Het ene moment ben ik dus een tekst aan het schrijven, het andere moment maak ik een communicatieplan en weer een ander moment houd ik me bezig met de organisatie van een webinar.
Wat is jouw specialisme bij CommunicatieKrachten?
Het schrijven van teksten is mijn specialiteit. Als kind was al ik liever in de weer met een notitieblok en een pen, dan dat ik speelde met barbies of lego. En nu nog steeds vind ik schrijven leuk en mag ik mijn kwaliteiten elke dag kan inzetten om organisaties te helpen bij het vertellen van hun (merk)verhaal.
Daarnaast vind ik het gaaf om na te denken over branding en positionering. Hoe zorg je er voor dat je een merk op een onderscheidende, herkenbare manier in de markt zet? Ik heb al aan een aantal mooie projecten mogen meewerken en wil me graag verder ontwikkelen op dit gebied. Ook de creatieve kant van het vak spreekt me aan. Nadenken over campagnes, merkconcepten en creatie: allemaal dingen waar ik blij van word!
Waar vinden we jou in je vrije tijd?
In m’n vrije tijd ben ik te vinden in de natuur, op m’n yogamat, in de keuken of op een festival. Verder vind ik het leuk om met familie en vrienden te borrelen en probeer ik twee keer per week te hardlopen. Ik ben momenteel ook bezig met een opleiding tot yogadocent. Heel erg leuk om te doen en iets wat ik goed kan combineren met mijn werk als communicatieadviseur!
Wat is voor jou creativiteit?
Creativiteit is voor mij de wereld van een andere kant durven te bekijken. Dat woordje durven is belangrijk, want bij creativiteit moet je vaak een grens over gaan. En het onbekende is spannend maar het kan je ook veel mooie en nieuwe dingen brengen!
Jij schrijft heel makkelijk, hoe zorg je ervoor dat je in de doelgroep kruipt en altijd een tekst schrijft die hier goed bij past?
Door me goed voor te bereiden! Ik steek altijd tijd in inlezen, uitzoeken wat de doelgroep belangrijk vindt en het bepalen van een passende boodschap en tone-of-voice. Mijn doel is altijd om de vertaler te zijn. Degene die de boodschap van de organisatie omzet naar begrijpelijke taal voor de doelgroep. Dat probeer ik altijd in mijn achterhoofd te houden. Daarnaast lukt het ook beter om in de huid van verschillende doelgroepen te duiken als je het vaker doet, dus mijn achtergrond in de journalistiek helpt me ook.
Heeft Kim je interesse gewekt en wil je gebruikmaken van haar communicatieskills? Dat kan! Ze staat open voor een (online) gesprek.
Geschreven door Laura