Leer ons kennen: dit is Kim!
In de rubriek Leer Ons Kennen laten we je kennismaken met telkens een andere CommunicatieKracht. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? Vandaag vertellen we je meer over Kim, projectmanager en communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten.
Ja, je leest het goed: nog een Kim! Ze voert verschillende klantprojecten met veel enthousiasme uit en is niet meer weg te denken uit ons team. Ben je benieuwd naar Kim? Lees dan snel verder!
Wie is Kim?
Ik zou mezelf omschrijven als ambitieus, betrouwbaar en altijd in de weer. Samen met mijn vriend, hond en katten woon ik in Wamel. Waar je mij vindt in mijn vrije tijd? Met stipt op nummer één: in en rondom de stallen! Paardrijden is een tijdrovende hobby. Niet alleen met de sport zelf ben je veel tijd kwijt, ook de verzorging van het paard neemt veel tijd in beslag. Al hoor je mij daar nooit over klagen. Ik verzorg het paard met alle liefde en plezier. Verder vind je mij buiten aan het wandelen met mijn hond en op een terrasje of in een café met vrienden. Lekker lunchen, een snelle kop koffie of een uitgebreid diner. Heerlijk vind ik dat! Ik houd ervan om druk bezig en onder de mensen te zijn. De overige tijd die heb ik besteed ik thuis. Met een goed glas wijn onder een dekentje een serie kijken. Wat wil een mens nog meer? 😉
Waar haal je energie uit tijdens je werk?
Ik stel voor mezelf altijd ambitieuze doelen. Als deze doelen behaald worden, kan ik hier echt energie van krijgen. Je werkt lang naar iets toe en als je dan iets oplevert zoals je het voor ogen had, geeft dat echt een goed gevoel. Daarin vind ik de samenwerking ook heel belangrijk, dat je samen naar iets toe werkt. Zowel met opdrachtgevers als met klanten.
Maak de volgende zin af: Je bent pas echt tevreden als…
De klant ook tevreden is. En eigenlijk gaat het nog een stukje verder: ik doe niet graag concessies op de door mezelf gestelde normen. Ik ben pas tevreden als ik alles heb gegeven voor een opdracht. Of ik dan weleens een uurtje later klaar ben met m’n werkdag? Zeker! Maar gelukkig houd ik m’n eigen grenzen goed in de gaten en neem ik m’n overuren op een ander moment weer op. Het is fijn dat we zo flexibel kunnen werken bij CommunicatieKrachten.
Jij kent alle ins en outs van een SEO tekst. Hoe zorg jij ervoor dat een tekst perfect SEO geschreven is?
Hoe SEO vriendelijk je tekst geschreven is, heeft met meerdere aspecten te maken. Je focust hierbij voornamelijk op de zogeheten ‘longtail’ en specifieke zoekwoorden. Je gekozen focus zoekwoord moet voldoende terugkomen in je tekst. Eenmaal daaraan voldaan, check ik of ik zo nu en dan een synoniem van het zoekwoord heb gebruikt. Maar, houd het natuurlijk, want de tekst moet wel leesbaar blijven. In 2021 draait het echt om de kwaliteit van je tekst. De intentie van de gebruiker staat altijd voorop.
Als we kijken naar de webpagina waarop de tekst komt te staan, dan let je naast copywriting in de body tekst tevens op: de title tag, de meta description, de URL en permalink, headings, afbeeldingen en backlinks. Is je content SEO-proof? Super! Maar vergeet niet dat SEO meer omvat dan enkel de content zelf. Naast content heb je ook te maken met de domeinautoriteit (bijvoorbeeld het maken van een geloofwaardig linkprofiel) en de techniek achter SEO. Dit laatste onderdeel stelt je als bedrijf in staat om zichtbaar te zijn, bijvoorbeeld voor de ‘spiders’ van Google.
Wat is volgens jou de beste manier om het doel van de klant voor ogen te krijgen?
Doorvragen, doorvragen, doorvragen. Dat begint met het stellen van goede vragen waarop je nauwkeurig naar het gegeven antwoord luistert. Om vervolgens dat antwoord niet voor lief te nemen, maar hierop door te vragen. Vragen naar het waarom en de beweegredenen erachter; alleen zo kom je achter specifieke motieven. Het is de taak van de adviseur om mee te denken met de klant. Klopt het gegeven antwoord tijdens het gesprek of speelt er meer mee dan enkel de besproken zaken? Het is aan mij om hierop in te spelen.
Heb je een tekst liggen die Kim helemaal SEO-proof kan maken? Of wil je haar skills inzetten bij het opzetten van een communicatieplan? Ze denkt graag met je mee, dus neem eens contact met haar op.
Geschreven door Laura