Leer ons kennen: dit is Fleur!
In de rubriek ‘Leer ons kennen’ laten we je kennismaken met een CommunicatieKracht. Wie is de creatieveling achter de campagne? De taaltovenaar achter de tekst? Of de regeltante achter het project? Dit keer vertellen we je meer over Fleur, projectmanager en communicatieadviseur bij CommunicatieKrachten.
Nadat ze langs het inspirerende kantoor van CommunicatieKrachten liep, solliciteerde Fleur op de functie van communicatieadviseur. Ze is inmiddels een jaar onderdeel van het team en helemaal op haar plek. Het grootste deel van haar week werkt ze op interimbasis bij DEKRA. De rest van haar tijd besteedt ze aan andere klanten, waaronder het GWW-bedrijf Infrascoop. Ben je benieuwd naar Fleur? Lees snel verder!
Wat is de beste omschrijving van jouw functie?
Als communicatieadviseur help ik bedrijven en organisaties succesvol te zijn door strategie om te zetten in concrete marketing- en communicatieactiviteiten. Wie is je doelgroep? Wat wil je bereiken? En wanneer zet je dan welke middelen in? Ik help klanten het antwoord te geven op die vragen. Mijn focus ligt op social media, websites en online marketing, maar bij een crossmediale campagne kunnen ook offline uitingen nog steeds effectief zijn. Verder verzin ik graag creatieve content voor klanten en schrijf ik regelmatig een pakkende tekst. Uiteraard SEO-proof.
Welke eigenschappen heb je nodig als je bij CommunicatieKrachten werkt?
Het is bij CommunicatieKrachten belangrijk dat je zelfstandig werkt en je eigen verantwoordelijkheid neemt. Je werkt met verschillende klanten en je moet soms snel schakelen. En het is opvallend dat iedereen binnen zijn of haar specialisme een brede kennis heeft. Dat moet ook wel, als je zoveel verantwoordelijkheid en vrijheid krijgt.
Wat is een pluspunt van het werken bij een communicatiebureau?
Met name de afwisseling tussen de verschillende opdrachtgevers. Ik ben hiervoor werkzaam geweest in de reisbranche en daar lag de focus vaak op dezelfde dienst of product. Dat is bij een communicatiebureau ondenkbaar! Je bent elke dag bezig met hele uiteenlopende doelgroepen, producten en diensten. Dat is verfrissend en telkens weer een nieuwe uitdaging.
Wat is jouw specialisme binnen CommunicatieKrachten?
Ik noem mezelf altijd een generalist, niet per se een specialist. Maar ook dat is een specialisme! Ik houd me heel graag bezig met de online wereld, SEO of het schrijven van commerciële teksten. En of ik al uit geleerd ben? Zeker niet! De markt verandert altijd en daar moet je op inspelen. Ik heb nog genoeg uitdagingen en ik merk dat ik me zo breed mogelijk oriënteer én ontwikkel op het gebied van marketing en communicatie. Zo ben ik momenteel bezig met het opzetten van een workshop over social selling via LinkedIn.
Kun je me meer vertellen over social selling via LinkedIn?
Het gaat bij social selling om het bouwen en onderhouden van relaties om uiteindelijk meer omzet, klanten of naamsbekendheid te krijgen. Niet het bedrijf, maar de medewerker staat hierbij centraal. Het is een geleidelijk proces en je warmt als het ware een ‘koude lead’ op. Het is iets wat al lang bestaat, maar ik denk dat er voor veel bedrijven nog genoeg kansen liggen op dit gebied. Zeker in deze tijden is social selling heel waardevol, omdat het door alle coronamaatregelen moeilijker is om contacten te onderhouden.
Tot slot: waar vinden we jou in je vrije tijd?
Ik woon in Nijmegen en ben gek op sport. Ik houd van hardlopen en wielrennen om mijn hoofd leeg te maken, maar het liefst sta ik op mijn ski’s of snowboard. Wintersport staat voor mij wel echt met stip op één. Daarnaast vermaak ik me goed op feestjes of festivals en natuurlijk eet ik graag een hapje in de stad.
Wil je dat Fleur meedenkt met jouw marketing- en communicatievraagstukken? Ze gaat graag met je in gesprek! Neem contact met haar op voor een afspraak.
Geschreven door Laura