Jouw over ons-pagina? Die schrijf je zo!
Bekijk eens de Google Analytics statistieken van jouw website. Wat valt je op? In veel gevallen is de over ons-pagina de meest bekeken pagina van de hele website. Op deze pagina vertel je iets over jouw bedrijf. Hier deel je jouw verhaal. Waarom jij doet wat je doet en waarom mensen bij jou moeten zijn. Als allerbelangrijkste pagina van je website moet de over ons-pagina stralen! Hoe je dat doet? In deze krachtvoerblog helpen we je op weg.
Je over ons pagina gaat niet over jou
Hoe tegenstrijdig het ook klinkt: je over ons-pagina gaat niet over jou of jouw bedrijf. Op deze pagina staat jouw doelgroep centraal. Deze doelgroep komt namelijk met een probleem of vraagstuk op jouw website terecht en is enkel op zoek naar een oplossing. Je pagina moet het vertrouwen geven dat jij dé partij bent waar hij of zij naar op zoek is. Laat zien dat je het probleem van de doelgroep begrijpt. Vertel waarom jij op zoek ging naar een oplossing. En toon met voorbeelden aan hoe jij kan helpen.
Een persoonlijke connectie
Een over ons-pagina laat niet alleen zien dat jouw bedrijf de expert is in het vakgebied. Met de pagina werk je namelijk vooral aan een connectie tussen jouw bedrijf en de websitebezoeker. Deze connectie maak je door het delen van persoonlijke dingen. Want het zit nou eenmaal in onze genen: mensen doen het liefst zaken met mensen die hetzelfde wereldbeeld delen. Krijg jij het voor elkaar om jouw bedrijf een eigen persoonlijkheid te geven? En weet jij dit te verbinden met jouw doelgroep? Dan ontstaat er een connectie! En dat nog voordat je hebt verteld wat je allemaal kan.
Vier onderdelen
Maar welke onderdelen neem je dan op in de over ons-pagina? Hieronder vind je de belangrijkste ingrediënten.
1. Jouw missie & passie
Iedereen doet het liefst zaken met een enthousiasteling die gelooft in zijn of haar dienst of product. Door antwoord te geven op vragen, zoals ‘Waarom is het bedrijf gestart?’, ‘Wat drijft jou?’ en ‘Wat wil je bereiken?’ laat je zien waar je het voor doet.
2. Jouw achtergrond
Laat aan de hand van bewijs en voorbeelden zien dat jij de expert bent op jouw vakgebied. Deel je opleidingen en ervaring, maar bijvoorbeeld ook jouw opdrachtgevers. Aan welk project heb je met veel plezier gewerkt?
3. Jouw werkwijze & visie
Ook al ben jij vast niet de enige die doet wat je doet, jouw bedrijf heeft wel een eigen werkwijze. Wat doe jij anders dan de rest? Wat is de visie van jouw bedrijf? En waarom?
4. Persoonlijke feiten
Wat vind jij het mooiste aan je werk? Hoe ziet de bedrijvigheid achter de schermen eruit? En wie zijn de mensen achter het bedrijf? Het delen van persoonlijke feitjes is de uitgelezen kans om jouw kwaliteiten te benadrukken.
Hebben we je geïnspireerd om jouw over ons-pagina aan te pakken? Super! Geef antwoord op de vragen, verwerk de ingrediënten en zorg voor een onweerstaanbare indruk bij jouw doelgroep. Kan je wel wat hulp gebruiken? Onze contentspecialisten denken graag met je mee. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Geschreven door Malou Seuren