6 voordelen van een interim communicatieadviseur  

6 voordelen van een interim communicatieadviseur  

6 voordelen van een interim communicatieadviseur

Druk, druk, druk. Nu de eerste schrik van de coronacrisis voorbij is, worden de actielijstjes weer aangescherpt. De nieuwe anderhalve meter samenleving vraagt voor veel communicatie-afdelingen om een groot aanpassingsvermogen en zorgt voor nieuwe, extra werkzaamheden. Zie jij door de actielijstjes het bureau niet meer? Een interim communicatieadviseur biedt uitkomst. Waarom precies? We zetten de zes belangrijkste voordelen op een rij.

1. Flexibel en transparant

Als ondernemer heb je te maken met een wereld die steeds sneller lijkt te veranderen. Flexibele werknemers kunnen in deze onzekere omstandigheden zorgen voor een wendbare organisatie. Je kunt ze relatief eenvoudig inhuren en de samenwerking vaak met hetzelfde gemak weer beëindigen. Je betaalt dus alleen voor hetgeen dat je nodig hebt en op het moment dat je het nodig hebt. Bovendien betaal je – door het tijdelijk inhuren van een interim communicatieadviseur – een vast bedrag, waardoor je personeelskosten transparant zijn. Wel zo prettig in deze onzekere tijden!

2. Direct aan de slag

In drukke periodes stapelt het werk zich in een razend tempo op. Je hebt liever gisteren dan vandaag extra ondersteuning nodig in je team. Waar het wervings- en selectieproces van een nieuwe, vaste collega’s soms maanden duurt, is het voor een interim adviseur mogelijk om dezelfde week nog te starten. Zo blijft er geen werk liggen.

 3. Ruime ervaring

Een interim communicatieadviseur heeft gewerkt aan uiteenlopende communicatieprojecten, bij verschillende organisaties in diverse branches. Hij of zij neemt dus een bulk aan ervaring mee en kan dit direct met het nieuwe team delen. De interim communicatieadviseur werpt een frisse blik op vraagstukken die spelen binnen het bedrijf en weet – door zijn of haar ervaring en expertise – als geen ander wat wel werkt en wat niet.

4. Tijdelijk extra handjes

Ook voor extra handjes biedt een interim adviseur uitkomst. Ga je over op videocontent nu de geplande events niet door kunnen gaan? Heb je hulp nodig bij een specifiek project? Of zoek je vervanging bij langdurige ziekte of een zwangerschapsverlof? Een interim communicatieadviseur schiet graag te hulp en hoeft niet of nauwelijks ingewerkt te worden. Dat scheelt flink wat werkdruk voor jou en je collega’s!

5. Nieuwe inzichten in bedrijfsprocessen

Alhoewel de interim communicatieadviseur expert is op het gebied van communicatie, brengt hij of zij óók vaak nieuwe inzichten op het gebied van bedrijfsprocessen met zich mee. Een interim communicatieadviseur durft kritisch te zijn en stelt waar nodig vragen: “Waarom werken jullie eigenlijk op deze manier? En kan dat niet veel slimmer?”. Waardevolle informatie voor het bedrijf om verder te groeien.

6. Een groot netwerk van professionals

Interim adviseurs nemen een groot netwerk van communicatie collega’s, vormgevers en tekstschrijvers met zich mee. Bij een communicatiebureau werken doorgaans namelijk experts met uiteenlopende expertises. Heb je behoefte aan een strategische blik, een steengoede fotograaf of zijn er op stel en sprong visuele aanpassingen aan de website nodig? Een interim communicatieadviseur die werkzaam is bij een full-service communicatiebureau schakelt snel met zijn of haar collega’s. Bijkomend voordeel is dat daarmee de kwaliteit en continuïteit altijd gewaarborgd wordt.

Ook behoefte aan een interim communicatieadviseur?

Bij CommunicatieKrachten hebben we ruime ervaring met interim-klussen. Sterker nog: veel van onze adviseurs werken momenteel op interim-basis voor klanten. Van projectmanagement tot allround communicatieadvies en van teksten schrijven tot het beheer van social media: onze diverse adviseurs hebben alle expertises in huis. Heb jij ook behoefte aan een interim communicatieadviseur? Of wil je gewoon eens een (virtuele) kop koffie drinken om meer te weten te komen over de mogelijkheden? Neem gerust contact met ons op!

Deze bedrijven gingen je voor…

Momenteel werken wij op interim-basis voor onder andere Weijerseikhout, Bartosz ICT, DEKRA, Infrascoop en Werkgeversservicepunt Noordoost-Brabant. Hoe deze klanten dit ervaren? Dat kunnen ze beter zelf vertellen:

DEKRA Rail:

“Werken met CommunicatieKrachten verloopt natuurlijk en soepel. Ze wisten al snel aan welke ondersteuning behoefte was. Bij eerdere pogingen om met tekstschrijvers en communicatieadviseurs te werken, bleef de adviseur meer op afstand. Dankzij de Flexschil van CommunicatieKrachten, werkt de professional binnen de organisatie en zo wordt er snel contact gelegd als een echte DEKRA-collega.”

Infrascoop:

“We zijn erg tevreden over de samenwerking met CommunicatieKrachten. Voor Infrascoop was communicatie een beetje bijzaak geworden terwijl CommunicatieKrachten hier een absolute specialist in is! Ze werken onze vragen professioneel uit en stellen zich erg flexibel op. Onze website is up-to-date en we posten elke week nieuwe interessante en leuke items op social media.”

Werkgeversservicepunt Noordoost-Brabant:

“Korte lijnen, snelle acties en een mooi resultaat. Super blij met onze fijne samenwerking!”

Geschreven door: Anne de Jong